Artykuł sponsorowany

8 cech dobrego prawnika

8 cech dobrego prawnika

Prawnik to ktoś, który ukończył studia prawnicze i zarazem potoczne określenie na osobę zajmującą się prawem. Najczęściej określa się w ten sposób adwokata. Wiele osób zastanawia się, gdzie znaleźć dobrego specjalistę. Ale co to określenie w zasadzie oznacza? Po czym poznać, że ma się do czynienia z najwyższej klasy profesjonalistą? Poznaj 8 przykładowych cech.

Wiedza i kompetencje

Prawnik to osoba, która musi wykazywać się odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Kluczowa jest również specjalizacja, ponieważ prawo jest bardzo rozległą dziedziną wiedzy. Na przykład Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Wyląg specjalizuje się w usługach prawniczych dla klientów indywidualnych i biznesowych, oferując wsparcie w zakresie m.in.:

  • prawa cywilnego,
  • prawa karnego,
  • prawa pracy.

Warto dopytać o to, jaką dokładnie pomoc oferuje dana kancelaria.

Kontaktowość

Jeśli prawnik już dwa tygodnie zwleka z odpisaniem na wiadomość e-mailową, to jest do zły znak. Tak samo niepokojące jest notoryczne nieodbieranie telefonów lub zbywanie. Owszem, prawnik bywa zajętą osobą i ma na głowie sporo obowiązków, ale to nie zwalnia go z troski o klienta i o zachowanie dobrych relacji.

Do kontaktowości zalicza się ponadto łatwość nawiązywania kontaktów.

Profesjonalne podejście do klienta

Prawnik powinien działać zgodnie z kodeksem etyki zawodowej. Poza tym nie może pozostawać pod wpływem osób trzecich ani kierować się osobistymi uprzedzeniami w kontakcie z klientem.

Zaangażowanie

Nikt nie chciałby współpracować ze specjalistą, który wykonuje swoje obowiązki z nikłym zaangażowaniem. Pasja i zapał to cechy, które nie mogą blednąć wraz z latami doświadczenia.

Bystrość umysłu

Prawnik powinien być też przenikliwy i błyskotliwy. To cenne umiejętności zwłaszcza w kontekście realizowania usług z zakresu prawa karnego, gdy szybkie kojarzenie faktów i okoliczności może niekiedy przesądzić o czyjejś winie lub niewinności. Wspomniane kompetencje częściowo łączą się z punktem odnoszącym się do wiedzy. Chodzi bowiem o to, by być w stanie zamienić wiedzę teoretyczną na praktykę.

Empatia i kierowanie się dobrem klienta

Jeśli chodzi o pożądane u prawników kompetencje miękkie, to z pewnością zalicza się do nich empatia. Dzięki temu profesjonalista staje się autentyczny i jest w stanie wczuć się w sytuację poszkodowanej osoby.

Dyskrecja

Ostatnią, choć bardzo ważną cechą prawnika, jest dyskrecja. Warto pamiętać o tym, że adwokat jest objęty tajemnicą zawodową. Wiele informacji ujawnionych podczas rozmów z klientem, musi „pozostać” w biurze kancelaryjnym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.