Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?

Dlaczego warto zarejestrować znak towarowy?

Prowadzenie biznesu w każdej branży wiąże się z koniecznością wyróżnienia firmy i jej produktów lub usług spośród innych ofert dostępnych na rynku. Jednym ze sposobów na skuteczne formułowanie przekazu marketingowego trafiającego do klientów jest posługiwanie się odpowiednio promowanym znakiem towarowym. Z czasem może się on stać nie tylko elementem komunikacji rynkowej, ale również cennym składnikiem aktywów przedsiębiorstwa.

Co może być uznane za znak towarowy?

Znakiem towarowym może stać się każde wystarczająco wyraźne i jednoznaczne wyróżnienie konkretnego wyrobu, ich grupy albo całej firmy. Istotnym warunkiem jest jednak to, by dało się go przedstawić w sposób precyzyjny, kompletny, łatwo dostępny, zrozumiały i obiektywny oraz trwały. Oznaczenia, które spełniają te wymogi, mogą być zastrzeżone w procedurach krajowych – są wówczas chronione na obszarze określonego państwa – albo regionalnych. W tym przypadku będą objęte ochroną na danym terenie np. w całej Unii Europejskiej. Za znak towarowy można uznać nazwę, jej zapis wraz z oznaczeniem graficznym lub samo oznaczenie graficzne. Możliwa jest także rejestracja znaków niekonwencjonalnych – widzialnych np. znaków przestrzennych, koloru i kombinacji kolorów, znaku pozycyjnego, a ponadto ruchomego znaku towarowego albo znaku multimedialnego. W grę wchodzi także zastrzeżenie unikalnego deseniu albo faktury. Inną opcją są znaki niewidzialne – w takim przypadku chodzi o dźwięk, rodzaj powierzchni rozpoznawanej przy wykorzystaniu dotyku czy zapach lub smak.

Co daje rejestracja znaku towarowego?

Rejestrując znak towarowy, przedsiębiorca zyskuje pewność, że ani on, ani znak o zbliżonej formie nie zostanie zarejestrowany na danym obszarze. Dzięki temu żaden konkurent działający w tej samej czy pokrewnej branży nie będzie mógł zgodnie z prawem posłużyć się chronionym wyróżnieniem. Gwarantuje to skuteczne odróżnianie wyrobu lub firmy, a tym samym potencjalnie skuteczniejsze działania reklamowe oraz ułatwioną walkę z trafiającymi na rynek podróbkami. Dzięki znakom towarowym wydatki ponoszone na promocję przynoszą korzyści przez dłuższy czas, eliminując nieuczciwą konkurencję.

Pomoc w procesie tworzenia i rejestracji znaków towarowych można uzyskać w Kancelarii Prawno-Patentowej Bellepat z Przemyśla. Specjalizuje się ona w działaniach związanych ze świadczeniem usług z zakresu ochrony własności intelektualnej i przemysłowej – m.in. wycenie znaków towarowych, przygotowywaniu niezbędnej do rejestracji dokumentacji czy nadzoru nad kwestiami formalnymi, w tym badaniu zgłaszanych znaków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.