Jak ubiegać się o odszkodowanie za błąd medyczny?
Odszkodowanie za błędy medyczne to najtrudniejsze i najbardziej skomplikowane sprawy, z jakimi mierzą się specjaliści. Udowodnienie zdarzenia medycznego i zależności między błędem a utratą zdrowia lub życia osoby poszkodowanej powodują, że Klient musi mieć dużą cierpliwość, aby uzyskać takie świadczenie. Jak się o nie ubiegać?
Odszkodowanie za błąd medyczny – kto może się o nie ubiegać?
Żeby ubiegać się o odszkodowanie za błąd medyczny, trzeba spełnić kilka warunków. Przede wszystkim postępowanie personelu musi być zakwalifikowane do błędu lub zdarzenia medycznego, a poszkodowany powinien doznać uszczerbku na zdrowiu. Ubytek lub śmierć musi wynikać bezpośrednio z błędu medycznego. Żeby ubiegać się o odszkodowanie z tego tytułu, trzeba udowodnić, że doszło do niego i że przyczynił się do utraty zdrowia lub życia. Nie można otrzymać odszkodowanie za błąd medyczny, gdy Pacjent w jego konsekwencji nie ucierpiał. Dlatego warto skorzystać przy takich sprawach z pomocy kompleksowych usług prawnych!
Błąd medyczny – co to jest?
Błąd medyczny może zostać popełniony przez każdego przedstawiciela zawodu medycznego – lekarza, pielęgniarkę, położną, ratownika medycznego, stomatologa, technika stomatologicznego czy farmaceutę. Kodeks cywilny nie określa jasno definicji tego pojęcia, jednak można ją znaleźć w orzeczeniu Sądu Najwyższego z dnia 1 kwietnia 1955 roku. Za błąd medyczny uznaje się czynność lub zaniechanie lekarza z zakresu diagnozy oraz terapii, która jest niezgodna z nauką medycyny dla lekarza. Błąd medyczny to nieumyślne działanie, zaniedbanie lub zaniechanie personelu, które powoduje powstawanie szkody u Pacjenta. W dochodzeniu swoich praw z tego tytułu pomagają kompleksowe usługi prawne Lexa Protect, dla których dobro Klientów jest zawsze najważniejsze.
Odszkodowanie za błąd medyczny – jakie dokumenty są potrzebne?
Aby udowodnić błąd medyczny, niezbędna jest dokumentacja potrzebna do przeprowadzenia dochodzenia taka, jak wypis ze szpitala i kompletna historia choroby. Najlepiej, gdy Pacjent od razu po zajściu zdarzenia zgłosi się do placówki medycznej z prośbą o udostępnienie całej historii choroby. Pracownik, który ją wydaje, powinien podstemplować kopie i podpisać je z uwierzytelnieniem udostępnianych dokumentów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana