Artykuł sponsorowany

Kto może ogłosić upadłość konsumencką?

Kto może ogłosić upadłość konsumencką?

Upadłość konsumencka to pojęcie, o którym słyszymy coraz częściej w dobie galopującej inflacji i trudnej sytuacji gospodarczej. Najprościej mówiąc, jest to jeden z lepszych, a nierzadko również jedyny sposób na to, żeby stanąć na nogi, znajdując się w trudnej sytuacji finansowej. Dzięki takiemu postępowaniu konsumenci mogą się oddłużyć. Co jeszcze trzeba wiedzieć o upadłości konsumenckiej? Kto może ją ogłosić?

Kto i kiedy może ogłosić upadłość konsumencką? 

Upadłość konsumencka często okazuje się ostatnią deską ratunku dla osób, które popadły w ogromne problemy finansowe. To ważne, wniosek o jej ogłoszenie mogą złożyć jedynie osoby nieposiadające statusu przedsiębiorcy. Należy jednak podkreślić, że prowadząc działalność gospodarczą, można skorzystać z innych rozwiązań. Aby osoba fizyczna została oddłużona, musi zostać spełnionych kilka warunków. Żeby starać się o ogłoszenie upadłości konsumenckiej, trzeba być niewypłacalnym, czyli utracić zdolność do regulowania zobowiązań finansowych.

Istotne jest, aby niewypłacalność była niezawiniona, czyli niespowodowana umyślnym działaniem albo rażącym niedbalstwem. Ostatnim elementem jest wcześniejsze umorzenie zobowiązań. W praktyce oznacza to, że wniosek zostanie oddalony przez sąd, jeżeli osoba fizyczna występowała o taką procedurę w ciągu ostatniej dekady.

Co jeszcze trzeba wiedzieć na temat upadłości konsumenckiej? 

Biorąc pod uwagę trudną sytuację gospodarczą, wpadnięcie w tak zwaną pętlę zobowiązań może zdarzyć się naprawdę wielu osobom fizycznym. Starając się o ogłoszenie upadłości konsumenckiej, wymaga wszczęcia odpowiedniego postępowania. Aby mieć pewność poprawności przeprowadzonych działań, najlepiej zgłosić się po wsparcie do specjalistów. O to, co jeszcze jest ważne w całej procedurze, zapytaliśmy specjalistę z kancelarii prawnej w Gdańsku, który wytłumaczył:

- Umorzenie zobowiązań, do którego dochodzi na skutek ogłoszenia upadłości konsumenckiej, może dotyczyć całości albo części długów konsumenta. Trzeba jednak podkreślić, że są to wyłącznie długi powstałe przed dniem ogłoszenia upadłości. Celem postępowania jest zaspokojenie roszczeń wierzycieli. Osoba, która się o to stara, powinna pamiętać, że wówczas dojdzie do likwidacji całego albo części majątku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.